Министерството на образованието и науката и Синдикатът на българските
учители организират конкурс за добри педагогически практики в прилагането на образователната
интеграция на деца и ученици от етническите малцинства. Цел на конкурса: Представяне на добри практики в
прилагането на образователната интеграция на деца и ученици от етническите
малцинства, които да са планирани като политики в детските градини и училищни
и/или общински политики и реализирани в образователната практика. Конкурсът се организира за учители,
директори и други педагогически специалисти от детските градини и училищата.
Основни акценти на конкурса:
o Пълноценна
социализация
o
Равен достъп до качествено
образование
o Интеркултурното
образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската
образователна система
o Съхраняване
и развиване на културната идентичност
Представените практики да отразяват опит от учебния процес, дейности по интереси или дейности,
реализирани в партньорство с висши училища, неправителствени организации,
местна власт с фокус към:
•
поетапна
десегрегация и преодоляване на вторичната сегрегация;
•
работа с
родителските общности за преодоляване на взаимните негативни стереотипи;
• работата на помощник
на учителя в училище и помощник-възпитателя в детската градина;
•
допълнително
обучение по български език;
•
квалификация
на педагогическите кадри;
•
насърчаване за
продължаване на образованието след 16 г.;
•
прилагане на иновативни
подходи за работа в мултикултурна среда;
• изучаване в часовете
по СИП и ЗИП на историята и културата на етническите общности;
•
изучаване на майчин език и връзката с
по-доброто усвояване на български език;
•
съхраняване и развиване на културната идентичност
и други.
Изисквания: Участниците изпращат своите предложения
за реализирани добри практики под формата на разработен описателен материал, в
който представят своя опит, както и изводи и предложения за неговото прилагане
и мултиплициране в практиката. Материалите трябва да са в MSWord формат,
размер на шрифта – 12, разстояние между редовете – 1,5. Обемът на разработките
не трябва да е по-малък от 5 и да не надхвърля 11 стандартни страници заедно с
приложените материали, ако има такива.
Конкурсните работи се изпращат:
-
В писмен вид – на адрес: София 1000,
бул. „Дондуков” 2А, за дирекция „Формиране, анализ и оценка на политиките”
Срок за изпращане на работите: 21 октомври 2016 г.
Най-добрите
предложения ще бъдат допуснати за участие в Национална научно-практическа
конференция на 9, 10 и 11 ноември 2016 г. в гр.
Велинград, която ще бъде организирана съвместно от МОН и СБУ. Всяка разработка ще бъде представена
от своите автори в рамките на 15 минути. Авторските колективи, отличени с
най-висок научно-практически принос, ще бъдат наградени по време на
конференцията.
Всички материали, допуснати за
участие в конференцията, ще бъдат публикувани в сборник.
Практиките трябва да бъдат описани по следния примерен модел:
1.
Име на практиката.
2.
Резюме на същността на практиката (до 10
стандартни редове).
3.
Данни за училището,
детската градина, общината, където е реализирана практиката – кратко описание
на вътрешната и външната среда.
4.
Културно-образователна област, образователно
направление/предмет, група/клас, форма на педагогическо взаимодействие/класна
форма на работа, занимания по интереси.
5.
Време, в което е била реализирана
(период или дати).
6.
Учител/и или екип, който е
реализирал практиката.
7.
Описание на групата деца/ученици, с които е реализирана практиката – възрастови,
полови, етнически и индивидуални особености, които са значими за обучението.
8.
Представяне на основните
педагогически цели, които се преследват.
9.
Пълно описание на практиката с отчитане
постигането на критерия новаторство/оригиналност по отношение на методи, форми,
техники, технологии и др.
-
същност;
- технология на подготовката;
- технология на реализацията (етапи);
- продължителност на приложението;
- самооценка на иновативните елементи.
10.
Описание на постигнати резултати с
отчитане на критерия ефективност/ефикасност, като повишена мотивация, засилен
интерес, провокирани нови търсения, обогатени познания, формирани нови умения,
усъвършенствани умения, обогатени междупредметни връзки и други в областта на:
-
обучението, възпитанието и
социализацията;
-
социалната сфера (работа с
родители, работа с партньори от НПО и др.);
-
друга......
11.
Предимства на представената практиката в сравнение със стандартните подходи за
работа и обучение.
12.
Възможности за прилагане в други
български детски градини и училища, които реализират идентични образователни дейности и преследват идентични
образователни цели.
13.
Ограничения и възможни
затруднения.
14.
Устойчивост/целесъобразност на
практиката. Условия за постигане на устойчивост.
15.
Контакти
за допълнителна информация на автора или екипа, реализирал
практиката:
-
Адрес на блог, училищен сайт и/или
образователен портал;
-
Телефон/и;
-
Адрес/и на електронна поща.
Няма коментари:
Публикуване на коментар