На 5 и 6 април 2013 г. в хотел „Сентръл Парк хотел - София” се проведе международна научно-практическа конференция на тема: "ЕФЕКТИВНО УПРАВЛЕНИЕ НА КУЛТУРНОТО МНОГООБРАЗИЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ".
Основният акцент в работа беше по посока търсене на възможности за повече междукултурна заедност и равнопоставеност на децата в българското училище
Основният акцент в работа беше по посока търсене на възможности за повече междукултурна заедност и равнопоставеност на децата в българското училище
Организатор на конференцията беше:
Фондация „Междуетническа инициатива
за човешки права”. Тя се реализа с подкрепата на: SIETAR- България и
Младежка фондация „Арете – България”.
В работата на конференцията взеха участие научни работници, учители и представители на неправителствени организации на етнически, религиозни и езикови малцинства от България.
Гости от чужбина бяха - проф. Кутлай Ягмур от Тилбургския университет в Холандия, доц. д-р Ванче Бойков от Нишкия университет в Сърбия, Флорин Флейкан - инспектор по образованието на ромите в Министерството на образованието, младежта и спорта на Румъния.
В работата на конференцията взеха участие научни работници, учители и представители на неправителствени организации на етнически, религиозни и езикови малцинства от България.
Гости от чужбина бяха - проф. Кутлай Ягмур от Тилбургския университет в Холандия, доц. д-р Ванче Бойков от Нишкия университет в Сърбия, Флорин Флейкан - инспектор по образованието на ромите в Министерството на образованието, младежта и спорта на Румъния.
Моят принос беше в два тематични блока - първият, свързан с учебните планове, програми и учебници в контекста на ефективното отразяване на културното
и езиковото многообразие и включването на универсални и културно определени
елементи на курикулума; а вторият касаеше подготовка на
учители с компетентности за работа в
мултикултурна и мултилингвална среда.
В първия блок обсъждахме доколко
действащите учебни програми, учебници
и учебни помагала са съобразени с
културното и езиковото многообразие и аз представих
резултатите от мониторинга на етноцентризма
в учебниците за 1 - 4 клас и анализирах оценката на интеркултурния
им потенциал.
Във втория търсихме отговори на въпросите: Как
бакалавърските
и магистърските програми към
специалности,
подготвящи педагогически кадри,
включват в
учебните си програми съдържателни
компоненти, свързани интеркултурното
образование и работата в мултикултурна/
мултилингвална среда; Каква е продължаващата
професионална квалификация по тези
въпроси.
Моят принос беше в представянето на българския опит за подготовка на учители за работа в мултикултурна среда, който е реализиран от университетите през последните 20 години.
Няма коментари:
Публикуване на коментар